tisdag 27 oktober 2009

Please talk me out of this one

Det är något jag inte förstår.

Jag ringde planören idag igen för att höra om något datum för min operation blivit satt. Jag möttes av viss irritation. Hon menade att hon inte jobbade så många dagar på just den här kliniken, och därför hade hon inte hunnit ringa de andra som blivit bokade den 27/11 för att höra om de kunde byta datum.

Men varför ska hon ringa dem? Det är som om jag har någon slags förtur, som jag ändå inte har, eftersom hon inte ordnar saken. Om någon ringde mig inför en bokad operation, och bad mig byta datum, skulle jag bli väldigt upprörd, så jag kan absolut förstå om hon drar sig för en sådan sak. Men varför föreslår hon det?

Jag sa återigen att jag kan tänka mig ett datum i januari - det viktigaste för mig är att få en dag jag kan förhålla mig till. Och fasa i fred inför. Men det var otänkbart, så länge skulle jag inte behöva vänta. Då sa jag att någon vecka efter 27/11 också gick bra. Då utbrast hon "4/12? Kan du då? Då är det ju helt tomt!!" Jag svarade att 4/12 gick väldigt bra, samtidigt som jag förstås undrade varför hon inte föreslagit det datumet tidigare i så fall, och då kom nästa märkliga fråga: "Men... hur många dagar ska du ligga kvar efter operationen då...?"

Om jag visste det skulle jag inte skriva det här idag. Jag har ingen aning hur länge man ligger kvar efter en höftledsoperation. Jag vet ingenting om något.

Planören skulle bara ordna allt inför den 4/12, sedan skulle hon ringa mig klockan 14. Nu är klockan 19.30 och hon har ännu inte ringt.

Det är något jag inte förstår.

2 kommentarer:

  1. skratt! har just hittat din blogg och börjat från början - sjukt kul m din planerare, jag har okså lätt farsartade erfarenheter från min planeringsfas... känns lätt som en annan värld, denna!. å, den dag man får logga in i ett system o själv välja passande tid, som en outlookbokning ;)

    SvaraRadera
  2. Mmm. Särskilt som försäkringsbolaget var så glada för att de bytt administratör på kliniken. Nu fungerade det väldigt bra jämfört med tidigare... =)

    SvaraRadera