fredag 4 december 2009

Every minute more unprepared

Operationsdagen

12.30 idag checkar jag in på sjukhuset. Operationen börjar någon gång mellan kl 14 och 15.

Jag fick äta en lätt frukost i morse, före klockan 6. När klockan var 6 kändes det inte värt att gå upp för det. Jag fick ju inte äta något med mjölk i, och en frukost utan fil med te utan mjölk, och inget grovt bröd och ingen ost och ingen juice - det blir ju inte mycket kvar. Men 6.45 ändrade jag mig och tog en skiva rostat bröd. Så 45 minuters olydnad blev det idag. Och nu ångrar jag mig lite, för det där torra brödet gjorde verkligen varken till eller från.

Igår kväll duschade jag med Descutantvål - klorhexidin. Det är både shampo och tvättsvamp. Jag har gjort det en gång förut och vis från den erfarenheten shamponerade jag väldigt försiktigt, utan att stöka till håret. Förra gången hade jag långt hår, och tvättade det som vanligt, vilket medförde en tova lika stor som mitt huvud, som tog ett par timmar att reda ut, trots att jag hällde i massor av balsam efteråt (vilket förstör den bakterieförstörande effekten). Ändå drömde jag i natt att jag tog i håret, och i handen fick jag en stor tova som lossnat från skalpen. Ännu ett område för produktutveckling - bakteriedödande shampo som inte gör håret till svinto.

Nu är det dags för ännu en Descutantvagning.

Och om några timmar bär det iväg.

2 kommentarer:

  1. Då är du opererad nu. Jag hoppas verkligen att det gått bra, att dina ben är hyfsat lika långa och att du upplever att det var värt det!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Tack för din kommentar! Jag fick dagen efter operationen höra att jag hade denna hälsning från dig här, och jag beslöt efter lite funderande att inte svara där och då. För visst hade jag blivit opererad. Och just då tyckte jag inte att det gått så där jättebra. Och benet som förut var kortare verkade vara fem centimeter för långt, och om det var värt det...? Nej, det kunde jag inte svara på då. Men jag ville heller inte skrämma dig med min berättelse, eftersom den är bara min och säkert inte representativ. Men nu fortsätter den i alla fall...
    Och jag hoppas att din operation gått bra!!!

    SvaraRadera