torsdag 10 december 2009

In this age of grand illusion

6 dagar efter operationen.

Sov väldigt dåligt i natt. Den brännande smärtan i foten är nu nästan helt borta, så jag gissar att det jag har nu är mer vanliga postoperationssmärtor, plus lite vanligt ryggont av att jag varit så orörlig så länge. Detta var första natten utan smärtstillande spruta, och det gick ju bra, men jag utnyttjar mina smärtstillande tabletter till gränsen.

Försökte göra frukost åt mig, men höll på att svimma. Mitt blodtryck är fortfarande lågt gissar jag, och jag har helt enkelt inga krafter. Jag fick hjälp av familjen med frukost, men sedan försvinner ju de iväg till sitt så det blir väldigt bra att jag får hit en anhörig idag, som ska stanna till helgen.

Jag har vägt mig också. 1,5 kg ner sen före operationen. Muskelförtvining kallas sådant.

Jag hade aldrig, aldrig trott att jag skulle må så här en vecka efter höftledsoperationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar