onsdag 23 december 2009

Keep your head on, but open up your eyes real wide

2 veckor och 5 dagar efter operationen

Nu har distriktssköterskan varit här. Och mitt ärr ser väldigt fint ut. Det är inte rött och inte svullet, men det finns en liten förhårdnad en bit upp, som vätskan möjligen kommer ifrån. Jag har fått bakteridödande förband.

Tyvärr är jag orolig ändå. I natt hade jag nämligen en ny sorts stelhet i höften, och det gjorde ont att sätta sig vid frukostbordet i morse. Och hon sa att det kan vara en infektion som sitter längre in, som visar sig så här. Så jag ska vara uppmärksam, och om det blir sämre på något vis, eller om jag överhuvudtaget märker något mer, så ska jag åka in till akuten.

Akutmottagningen på julaftonskvällen. Det lockar inte. I tankarna är jag redan där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar