fredag 5 februari 2010

Would you take a straight and narrow critical look at me?

2 månader efter operationen

Efter en veckas jobb, på halvtid, är jag trött och har lite ont. För lite soffan denna vecka. Men det har ändå gått bra.

På måndag har jag återbesök hos ortopeden som utförde operationen. Det känns som om jag har haft 1000 frågor till honom, men nu kommer jag inte på en enda.... Och vad ska han titta på egentligen? Kanske om benen nu är lika långa. Hur det är med den saken har jag faktiskt ingen aning om.

En sak jag måste komma ihåg att fråga om är hur min andra höft ser ut. Jag känner inget från den, men är den också drabbad av artros?

6 kommentarer:

  1. Va roligt att det gått bra för dig att gå tillbaka till jobbet :)
    Värken tror jag hör till..Jag har mer värk nu när jag börjat gå "på riktigt",och ökat på med träningen. Inte så att jag vrider mig av smärta-men man känner av det ibland.

    På mitt återbesök kollade dom bilderna för att se att allt satt bra, sen kollade han längden på benen-först genom att känna på bäckenet när jag stod, och sen oxå med nåt program på datorn (bilderna låg liksombakom å sen drog han linjer över bilden å kollade läng skillnaden). Han undersökte rörelsen samt styrkan i benet oxå. I princip var det vad han gjorde, resten var mina egna frågor som han svarade på.
    Du kan säkert ha artros på andra höften oxå..Jag har det oxå. Brukar ju komma på båda tyvärr :( Ibörjan när jag fick värk (10 år sen)..då växlade det vilken höft som värkte. Sen blev det bara vänster. Antar att jag började anpassa min viktbelastning och gångstil så att den vänstra tog mest stryk. Men artrosen på min höger är ganska uttalad redan-men jag har ingen värk. Och som tur är så opererar man ju inte innan det värker *puh*

    Skulle inte orka med en till op. nu..

    Hur går det med träningen nu. Hittar du tid och ork för den fast du jobbar? Ha en bra dag /Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag har varit väldigt förkyld hela veckan, så jag har inte tränat någonting. I morgon ska jag som sagt till läkaren, så då blir det nog inget heller, men på tisdag får jag se till att komma igång igen!

    SvaraRadera
  3. Vi måste se till att ta nya tag vareviga dag. Det är tungt, jag vet, men den enda vägen. Jag slog promenadrekord idag, 2 km :)

    SvaraRadera
  4. Anna, går du utan kryckor ute? Det gör inte jag. En krycka är ständig följeslagare utomhus, och på jobbet har jag den också. Hemma haltar jag på utan numera.

    SvaraRadera
  5. Jo jag är helt utan kryckor. Ställde in dem i en garderob för 3-4 veckor sedan. Jag försöker vara noga med att inte gå för snabbt, då vaggar eller haltar jag lätt.

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt! Jag har nog 3-4 veckor kvar med kryckan känns det som....

    Men idag har jag i alla fall tränat! Styrka och konditionsträning hos sjukgymnasten. Det gick väldigt bra.

    SvaraRadera