onsdag 26 maj 2010

We don't bleed when we don't fight, go ahead, go ahead

5,5 månad efter operationen

Idag var jag och träffade sjukgymnasten. Det visade sig att jag inte gjort så fel som lugnat mig med styrketräningen och kört kondition i stället. Fast hon tyckte jag kunde träna ännu lättare kondition, och sedan lägga till enkla styrkeövningar hemma - inte för att bygga upp styrka, utan för att bibehålla nuläget. Så nu ska jag göra
  • situps,
  • bäckenlyft,
  • lyfta ett ben i taget rakt bakåt när man står på knä och armbågar
  • och så visade hon en bra övning som säkert även passar när man är relativt nyopererad. Man ligger på den icke opererade sidan med benen halvt uppdragna. Fötterna ihop och så lyfter man knät mot taket utan att vrida bålen. Man ska alltså vara noga med att ligga kvar exakt på sidan. Då tar det bra i de avskurna musklerna på utsidan av höften.

Och poängen nu är att ta det lugnt. Inte sträva efter att bli starkare och bättre, utan att acceptera den nivå där jag är nu. Mhmm. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar