söndag 17 juni 2012

Fiffiga hjälpmedel, del 2

Den uppmärksamme läsaren noterar säkert att del 1 i serien "Fiffiga hjälpmedel" inte finns som rubrik, men jag har säkert någonstans lovordat min shoppingvagn. En sådan rekommenderar jag till alla, inte bara höftledsopererade. Jag kan inte förstå hur jag klarat mig utan en sådan tidigare.

Men igår fick jag ett tips om dessa rent magiska strumpor av min kära tillika höftopererade väninna Cecilia. "Stödstrumpor light som är snygga och inte stenhårda/tighta och går att få på efter höftbyte!"
Man tar alltså helt enkelt på den ena strumpan på det icke opererade benet, och vips, så flyger den andra på helt automatiskt. Underbart!

2 kommentarer:

  1. Tack för din blogg!! EFter snart 6 veckor har jag börjat se ljuset i tunneln, mycket med hjälp av din berättelse. Som du har kämpat, det måste vi, men med lite mindre motgångar. Själv har jag kommit så långt att allt beror på mig! Med sjukgymnast på semester och gym långt borta så känner jag mig lite övergiven. Det är så svårt att veta hur mycket jag kan ta i - vad jag ska göra och inte.
    Många råd och tips har jag fått från dig! Tack för att du orkat skriva och hjälpa oss andra!
    Kram Karin i Falköping

    SvaraRadera
  2. Tack själv!

    Ja, det är svårt att veta vad som är bäst. Jag kanske borde tagit det lite lugnare i början. Men är man mer bekväm av sig är det ju viktigt att inte bli för lat... Men att vila i en solstol med en bok är aldrig fel så här års! Hoppas du får många sådana sköna stunder i sommar!

    Kram!

    SvaraRadera