tisdag 25 maj 2010

Hop a plane

5,5 månad efter operationen

Idag flög jag för första gången efter operationen. Det pep så klart i säkerhetskontrollen. Jag viftade med intyget jag fått från sjukhuset, men det visste inte kontrollanten vad det var. Förr hade de såvitt jag minns alltid hand-metalldetektorer för att undersöka manuellt när det blev utslag i bågen, men nu var det visitering som gällde. För hand. Bokstavligt. Det var fruktansvärt obehagligt. Det fanns inte många ställen där hon inte tog, men ändå tillräckligt många (tre) för att man ändå skulle inse det meningslösa med hela proceduren.

På flygplatsen jag åkte hem ifrån hade de hand-metalldetektor, och det kändes ju bättre.

Jag tycker om att flyga. Jag tycker numera inte om säkerhetskontrollen.

3 kommentarer:

  1. Okey, så det är lika bra att klä av sig före den här bågen Opree?! 'ler'
    Om jag åker till Rom med flyg, så blir jag förmodligen kroppsvisiterad. Jag har aldrig åkt flyg, inte heller varit genom en säkerhetskontroll. Spännande isåfall, å du sköna värld.

    SvaraRadera
  2. Man får ha kläderna på i alla fall... =) Kroppsvisiteringen görs genom att de känner med händerna precis överallt (eller nästan) fast utanpå kläderna!

    SvaraRadera
  3. Inte fullt så brutalt då? :)

    SvaraRadera