tisdag 12 januari 2010

I'm gonna move on up to the waterfront

5 veckor och 4 dagar efter operationen

Idag var jag för andra gången hos sjukgymnasten. Och denna gång blev det andra bullar. Hårdkörning i gymmet:
  • 5 minuter uppvärming på motionscykel med låg belastning
  • 2*12 benböj med en pilatesboll mellan rygg och vägg
  • Gång utan kryckor...
  • 2*12 benlyft åt sidan med en snara runt foten, låg vikt
  • 2*12 benlyft bakåt med samma snara
  • 2*12 lyft med vänster lårmuskel. Inga vikter, bara maskinens tyngd räckte för mig.
  • 2*12 benpress där bara vänster ben håller emot på tillbakavägen
  • 5 minuter nedvarvning på motionscykel med samma låga belastning

Det var naturligtvis objektivt sett väldigt låga vikter, men jag fick verkligen ta i med mitt klena vänsterben. Jag kommer nog att få en rejäl träningsvärk.

Och nu får jag inte ha kryckor hemma längre!! Jag förstår det inte riktigt, för jag kan inte gå utan åtminstone en krycka. Jag ramlar ner helt, inåt, vid varje steg. Min gångstil kan liknas vid en amputerad pingvins. Men det gör inte ont, så visst, är det bra att halta runt så här så provar jag det. Ute ska jag dock även i fortsättningen ha två kryckor.

Två gånger i veckan ska jag nu till sjukgymnastiken, så nästa tid har jag på torsdag. Jag ser väldigt mycket fram emot det, för det kändes så rätt idag. Mitt ben är klent, men träningsvilligt! Allt finns där, bortglömt och försvagat. Nu ska jag bli stark igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar