onsdag 20 januari 2010

Take me to the nearest famous city middle

Sex veckor och 5 dagar efter operationen

När jag haltade runt här hemma utan kryckor fick jag ont i ljumsken, och det har tyvärr inte givit med sig. Jag ska dock fortsätta träna som vanligt, men vara väldigt noga med att göra rörelserna rätt så att det då inte gör ont.

Två gånger i veckan går jag till sjukgymet och programmet ser numera ut så här:
  • 10 minuter uppvärmning på motionscykel
  • 2*12 benböj med en pilatesboll mellan rygg och vägg, och en liten boll mellan knäna
  • 2*12 benlyft bakåt i en maskin med snara runt foten
  • 2*12 benlyft utåt åt sidan i samma maskin
  • 2*8 lyft i maskin för vänster lårmuskel
  • 2*12 liggande benpress där bara vänster ben håller emot på tillbakavägen
  • 2*8 drag i maskin för lårets baksida
  • Alltihop ett varv till
  • 10 minuters kondition och nedvarvning på motionscykel

Utöver detta simmar jag 2-4 gånger i veckan. Mest crawl, men även bröstsim går bra nu.

Och nu, nästan sju veckor efter operationen, kan jag äntligen ligga på den opererade sidan. Det är fortfarande svullet, så det känns som om jag får balansera lite grann, men det gör inte ont längre. Jag ligger dock inga längre stunder på den sidan eftersom det känns som om man får blodstopp efter en stund, men det är ändå skönt att kunna göra det ibland.

Och idag ringde min handläggare på försäkringskassan och meddelade att min begäran om taxiresor till jobbet kommer att bli beviljad! Så från 1/2 kommer jag att börja jobba 50%, på plats på kontoret.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ljumsken ger med sig snart! För övrigt verkar det ju gå stadigt framåt nu. Så bra med resorna, åtminstone mina fördomar om försäkringskassan kommer på skam. Jag börjar också på 50% 1/2.

    SvaraRadera
  2. Tack, ljumsken är kanske lite på bättringsvägen hoppas jag. Kroppen blir allt starkare i takt med min ganska hårda träning. Huvudet har inte riktigt hängt med, men det ska väl komma nu också. Och allt med försäkringskassan har fungerat klanderfritt, men det känns som mer tur än skicklighet från min sida att de fått sina blanketter rätt ifyllda, så att de kunnat betala ut pengar och så. Deras blanketter är inget annat än fascinerande.

    SvaraRadera