måndag 11 januari 2010

I'm up and doing circles

5 veckor och 3 dagar efter operationen

Igår kunde jag för första gången laga mat ordentligt! Det jag menar då är att det gick bra att stå framför köksbänken i de ca 30 minuter som det tar att sno ihop en måltid. Så sent som i helgen var jag tvungen att flytta skärbrädan till köksbordet och sätta mig ner för att orka.

Jag jobbar nu 25% hemifrån. Efter att ha utrett med försäkringskassan hur det fungerar, och rådgjort med HR på mitt jobb som inte hade alltför goda erfarenheter av försäkringskassan, så bestämde jag mig för att jag jobbar just nu 25%, varken mer eller mindre. Det låter väldigt lite, men det är krävande. Jag har svårt att sitta 2 timmar i sträck så jag försöker dela upp det i två pass. Samtidigt hinner man ju inte så mycket på 2 timmar, så man vill ju gärna arbeta koncentrerat. Men det blir sakta bättre med sittandet också.

Jag blir starkare för varje dag. Och jag kan göra något nytt varje dag. Det går bra nu!

2 kommentarer:

  1. Helt underbar blogg ! Fick min protes i mars,snart 1 år sen ,och din blogg beskriver nästan fullständigt hur jag haft det och känt det !Imponerad,tack!
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Tack!! Min första tanke med den här bloggen var att den behövdes eftersom jag själv inte hittat någon information om hur man som patient upplever en höftledsoperation. Efter ett tag kom bloggen att bli betydelserfull för mig själv. Jag mådde bra av att skriva av mig, och rubriksättningen blev ett kul pyssel i sig. Nu när jag dessutom får så här fin feedback känns allt förstås extra roligt!! Så tack för att du hörde av dig!

    SvaraRadera